Hej alla medlemmar i Brf Fyren

Inom kort skall en ny styrelse väljas till föreningen. Valberedningen har hittat flera nya som ställer upp vilket är toppen. MEN det saknas fortfarande en viktig post och det är EKONOMIANSVARIG.

Föreningens redovisning och administration är väl effektiviserad och praktisk hantering sker av Nabo Group och är helt digitaliserad. Deras system är enkelt och underlättar arbetet genom automatiska konteringar, automatiskt genererande av Årsredovisning, färdiga prognosrapporter och färdiga budgetförslag utifrån historisk data. Det är med andra ord inte ett betungande jobb att vara ekonomiansvarig.

Föreningens ekonomi är väldigt god och välskött vilket bidrar till alla medlemmars ekonomi och trygghet. Genom ett bra och aktivt arbete har vi idag lägre avgifter än när föreningen bildades. Men det är viktigt att vi fortsätter sköta ekonomin på ett engagerat sätt. Det är också intressant att sätta sig in i hur en BRF ekonomi fungerar.

Ett återkommande argument för att inte ta ett uppdrag i en Brf är att man inte har tid. Men jag tror ingen av oss har mer tid än någon annan. Vi som sitter i styrelsen har också barn, jobb och andra sysselsättningar. Själv har suttit tio år i styrelsen samtidigt som jag varit VD, suttit i bolagsstyrelser och haft mindre barn och det har gått riktigt bra tycker jag själv i alla fall.

Valberedningen har också fått ihop ett fantastiskt intern revisor team med två stycken som tidigare varit ekonomiansvariga i styrelsen så det finns bra stöd därifrån samt från övrig styrelsen i arbetat.

Jag hoppas verkligen att det finns någon som kan anta denna roll och undrar ni något får ni gärna höra av er till mig eller prata med Josefin som har haft posten tidigare.

Hälsningar
Linus
Ordförande

Kontakt

Linus Heden – 070 328 94 85
linus.heden@bredband.net

Josefin Tunbjörk – 073 939 89 80
josefin.tunbjork@gmail.com